ładowanie...
Ale to była
Ale to była MINA
#opieka #dobrasztela.pl #opiekunka #zlecenie #praca

Zdarzyło Wam się pojechać na zlecenie do mobilnej Seniorki, a na miejscu zastałyście leżącą babcię z demencją? Takie oferty w branży mają swoją nazwę....

13 marca 2023

Droga Opiekunko, czy zdarzyło Ci się wyjechać na ofertę, gdzie sytuacja na miejscu była zgoła inna, niż została przedstawiona w ofercie? Niestety, tego typu zlecenia czasem się zdarzają, ale w poniższym artykule postaramy się przedstawić sposoby radzenia sobie w takiej sytuacji. Sprawdź!

 

 

Skąd biorą się takie sytuacje?

Branża opiekuńcza jest specyficzna, a konkretne zlecenie może być odpowiednie dla jednej Opiekunki, dla drugiej natomiast nie do zniesienia. Jeśli „niedogodności” dotyczą braków w dodatkowym wyposażeniu pokoju lub prędkości Internetu, to oczywiście nie możemy nazwać tego zlecenia pułapką. Inaczej ma się sytuacja, w której rodzina zataja kluczowe informacje, aby zapłacić mniej lub ściągnąć Opiekunkę do siebie. Takie zlecenia w branży opiekuńczej często nazywane są MINĄ.

 

Jak zminimalizować ryzyko wyjazdu na sztelę minę?

Najważniejsze to dokładnie czytać ogłoszenie o pracę i w razie wątpliwości dopytywać rekrutera. Jeśli agencja nie będzie posiadała takiej wiedzy, zobowiązana jest do kontaktu z rodziną, aby takie informacje uzyskać. Już z samego opisu można wywnioskować, czy zlecenie jest pewne, czy zawarte informacje czasem się nie wykluczają. Szczególną uwagę zwrócić należy na informacje odnośnie:

  • stanu zdrowia Podopiecznego
  • sytuacji na zleceniu
  • warunków mieszkalnych
  • zakresu obowiązków
  • sprecyzowania czasu wolnego
  • wynagrodzenia

Bywają zlecenia, gdzie dostępny jest kontakt do zmienniczki, która przebywa obecnie na zleceniu i może przedstawić dokładnie aktualną sytuację na miejscu wykonywania pracy / zlecenia.

 

Jak postępować w przypadku zlecenia – miny?

  1. Kontakt z agencją

Jeśli po przyjeździe napotykasz na rażące odstępstwa od tych zawartych w umowie – koniecznie skontaktuj się z pracodawcą!

  1. Kontakt agencji z rodziną

W takiej sytuacji agencja ma obowiązek bezzwłocznie skontaktować się z rodziną i wyjaśnić wszystkie nieścisłości

  1. Rozwiązanie

Bardzo często po interwencji agencji pracy, sytuacja na zleceniu wyjaśnia się. W innym przypadku rodzina zostaje poinformowana, że warunki nie są do zaakceptowania, a Ty jako opiekunka masz prawo do zmiany miejsca pracy. W tej sytuacji nie ma mowy o żadnych karach umownych!  

 

Jeśli nie podjęłaś współpracy z agencją, tylko decydujesz się na pracę bez umowy, musisz kontaktować się bezpośrednio z rodziną Podopiecznego w celu wyjaśnienia wszystkich niedomówień.

 

A czy Tobie zdarzyło się trafić na sztelę minę? Daj nam znać w komentarzu!

Zobacz inne artykuły
Co jest ważniejsze?
Co jest ważniejsze?
Przejdź
Praca opiekunki
Praca opiekunki
Przejdź
Idealne CV
Idealne CV
Przejdź
Panie z Ukrainy
Panie z Ukrainy
Przejdź
Zmiana języka